FOLDING DRAGONS

Ozancan Altun'un Bireysel Blog'u


Klişe bir meslek başlangıcı

Geçen hafta bir arkadaşımla çalışma hayatımızın nasıl geçtiğini biraz konuştuk. O işinden memnun, ama iş ortamından (spesifik olarak dönen muhabbetlerden) memnun değildi. Ben ise iş ortamından memnun, ama şu anda yaptığım işten memnun değildim.

Yeni mimarlık mezunlarının ilk gerçek iş deneyimi, bir kapı yada pencere çizmekle başlar diye bir geyik vardı. Kurumsal firmalarda çalışmaya başlayan neredeyse her mimar benzer bir “iş hayatına giriş” hikayesi anlattı bana. Hatta inşaat mühendisleri de kiriş hesabı ile başlarmış (bugün ofisteki kıdemli inşaat mühendisimiz anlattı). 1-2 yıl çalıştıktan sonra “ben burada ne yapıyorum” hissiyatı yaratıp başka yerlerde iş aramaya iten, yada firmada yeni bir proje başlayınca “ya bizim çalışanlar arasında bir mimar var, ona çizdirelim” diye birden büyük bir projenin başına geçilen bir süreç.

Daha yolun başı, bakalım ne olacak.

PS: İş yerimden gerçekten memnunum.



Yorum bırakın